Diensten

Vivax trapondersteuning; het e-bike systeem!

Vivax Assist is een uniek systeem waarmee u uw racefiets (of andere sportieve fiets) eenvoudig kunt omvormen tot elektrische fiets. Dankzij de krachtige maar lichte motor kunt u uw actieterrein verleggen en kunt u langer fietsen. Op het gewenste moment kan de trapondersteuning worden ingeschakeld via een druk op de knop. Op andere stukken kunt u gewoon zonder assistentie verder fietsen, zonder dat dit invloed heeft op uw trapbeweging. Bovendien blijft de mooie uitstraling van uw racefiets behouden; het hele systeem wordt weggewerkt in het frame.

De nieuw ontwikkelde Vivax Assist fiets aandrijving bestaat uit vijf componenten:
- Miniatuur drukknop (te plaatsen onder het stuurlint)
- Elektronische controle - in de zadelpen gemonteerd
- 200 Watt aandrijving met vrijloop
- Lithium-Ion accu (6.2 Ah / 30V of 9.3 Ah / 30V)
- Externe batterijlader



Deze kit maakt uw fiets slechts 1,8 kg zwaarder: ongeëvenaard in e-bikes en nog supergoed ook! De hulpaandrijving (met een lengte van bijna 22 cm en 200 Watt vermogen_ is permanent verbonden met de trapas.
Als de motor is uitgeschakeld kunt u gewoon zonder extra wrijving doorfietsen door het ingebouwde vrijloopwiel. Wanneer het systeem is ingeschakeld wordt de eigen bijdrage ondersteund door de Vivax Assist met 200 Watt extra vermogen. Welke een optimale prestatie output levert bij 60 rpm. De fietser zal tot 90 rpm ondersteund worden, des te sneller men trapt, des te minder de motor zal ondersteunen en vice versa. De cadans kan ingesteld worden om bij bepaalde rpm automatisch in te schakelen of dit doet men handmatig via de drukknop. De gehele aandrijving (motor, versnellingsbak en elektronische controle) weegt niet meer dan 900 gram. De Lithium-Ion high-performance accu, die in een conventionele zadeltas past, biedt u met de hulpmotor een gebruiksduur tijdens het fietsen van min. 70 minuten met een accu van 5,5 Ah of min. 100 minuten met een accu van 8.25 Ah, afhankelijk van hoe hard u trapt. Het weegt slechts 900 gram en heeft een laadniveau indicator en actieve balancering. Het speciale ontwerp van de aandrijving maakt het mogelijk om te worden ingebouwd in een fietsframe met de vereiste zitbuis welke een inwendige diameter van 31,6 mm of 30,9 mm heeft en is daardoor onzichtbaar op de fiets - met uitzondering van de aan/uit schakelaar, die onopvallend wordt gemonteerd aan de bar-end/stuur-eind.